השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    עבירות מחשב ואינטרנט

    כיום עבירות פליליות רבות מתבצעות במרחב הווירטואלי, טכנולוגי כאשר זירת העבירה היא המחשב שלכולנו יש.

    אילו עבירות קיימות כיום בזירת האינטרנט והמחשב?

    גניבה

    גניבות וירטואליות כיום הן נפוצות יותר מאשר גניבות פיזיות וממשיות, לדוגמא: הודעות פישינג, פריצה לחשבונות בנק של בעלי עסקים ואנשים פרטיים, גניבת פרטי אשראי, פריצה לאפליקציית תשלומים נפוצות.

    פגיעה בפרטיות

    פרסום תמונות, סרטונים אינטימיים, פרטים או מידע פוגעני על אדם נחשב לעבירה של פגיעה בפרטיות. כאשר העבירה מתבצעת באמצעות הרשתות החברתיות, מחשבים, טלפונים ניידים הסיווג הוא עבירות מחשב.

    הסתה לאלימות וגזענות

    תופעת האלימות במדינת ישראל כיום היא תופעה מדאיגה כאשר היא מתודלקת בעיקר במרחב האינטרנטי וברשתות החברתיות. התבטאות המסיתה לאלימות כנגד מגזר כזה או בעטיה של התפרעות מסווגת כעבירת מחשב ועלולה להעמיד לדין פלילי את העוברים על עבירה זו.

    עבירות מין

    כיום עבירות מין ברשת הן חלק בילתי נפרד ואף מרביתן מתבצעות בתיווכה של הרשת, עבירות כמו: פדופיליה, מעשים מגונים בקטינים, הטרדות מיניות ואף מעשי אינוס.

    יחידה חוקרת אינה רשאית לערוך חיפוש במחשבו האישי של אדם או במכשירו הסלולארי ללא קבלת אישור בדמות צו בימ"ש. החיפוש בחומר הדיגיטלי אינו יכול להתבצע בידי חוקר או שוטר שאינו מיומן לכך אלא קיימת חובת טיפול של איש מקצוע מומחה בתחום המחשוב (חוקר עבירות מחשב).

    טיפול מקצועי ומיומן של עו"ד פלילי המכיר את סוגיית העבירות ברשת יכול למנוע נקיטה בהליכים פליליים או לחילופין יצוג הולם בבית משפט.

    השאירו פרטים

    ונחזור אליכם בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן