השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מחיקת רישום פלילי

    רישום משטרתי של תיקים סגורים לבגירים בעבירות שהעונש עליהן הוא עד 3 שנות מאסר, ימחק באופן אוטומטי לאחר כ- 7 שנים ממועד האירוע (לקטינים תוך 5 שנים ממועד האירוע). באשר לרישום משטרתי של תיקים סגורים בעבירות שהעונש עליהן הוא מעל 3 שנות מאסר, יש להגיש בקשה למחיקת הרישום לאחר כ- 7 שנים מיום האירוע.

    ככל שמדובר ברישום משטרתי שלא עומד בתנאי הסף האמורים, יש צורך להגיש בקשה לשינוי עילת הסגירה של התיק לעילת חוסר אשמה, ככל והבקשה תתקבל, ימחק הרישום מהמאגר המשטרתי.

    רישום פלילי עלול לייצר מגבלות משמעותיות בעתידו של אזרח במדינת ישראל, אף אם סיים לרצות את העונש. במקרים רביםישנו רישום משטרתי שעלול לסגור דלתות, גם כשכלל לא הוגש כתב אישום. במקרים כאלה מומלץ לממש את האופציה של מחיקת רישום פלילי, מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין מנוסה. מחיקת רישום פלילי הוא אחד השירותים שמספק עו"ד ליאור אשר, מתוך מחויבות אמיתית לכל אדם שרוצה לפתוח דף חדש בחייו.

    איך מתבצעת מחיקת רישום פלילי?

    * סגירה ללא הגשת כתב אישום – כשיש תיק פתוח אשר מוגדר בתור מב"ד (ממתין לבירור דין), עו"ד אשר פונה למשטרת ישראל או לפרקליטות על-מנת שתסגור את התיק ללא הגשת כתב אישום. בפרט רלוונטית האופציה הזו כשחלף פרק זמן ממושך מאז מועד פתיחת התיק ועדיין לא התקבלה החלטה. כדאי לדעת שכל עוד התיק לא נסגר, גם אם לא מתנהל הליך פלילי, הרישום (במרשם המשטרתי) קיים.

    * שינוי עילת סגירה – גם אם התיק כבר נסגר, הרישום במרשם המשטרתי לא נמחק באופן אוטומטי אלא בהתאם לעילת הסגירה. כשהעילה היא "חוסר אשמה", הרישום יימחק, אבל עילות כמו "חוסר ראיות" או "נסיבות העניין אינן מתאימות להעמדה לדין" מותירות את הרישום. עורך דין מנוסה יסייע בשינוי העילה, וכך יוביל למחיקת הרישום.

    * חנינה מנשיא המדינה – דרך פעולה נוספת במקרים מסוימים היא פנייה לנשיא המדינה בבקשה לחנינה. האופציה הזו רלוונטית כשהתיק הסתיים בהרשעה ומכאן קיים רישום במרשם הפלילי. חשוב מאוד להגיש בקשה מנומקת ומדויקת על-מנת למקסם את סיכויי ההצלחה.

    שירות מקצועי בגובה העיניים

    מחיקת רישום פלילי הוא לכאורה שירות טכני, אבל בפועל נדרשת גם רגישות והתייחסות למבקש השירות בגובה העיניים. עו"ד ליאור אשר מקפיד על יושרה מוחלטת ולכן קודם כל הוא בוחן את נסיבות המקרה ואת ההיתכנות למחוק את הרישום הפלילי. כשיש סיכוי ריאלי לעשות זאת, הוא פועל בנחישות ועל סמך בקיאות מקצועית מעמיקה. עוד כדאי לדעת שעו"ד אשר עבד במערכות אכיפת החוק ולכן מכיר אותן היטב, וגם לכך יש תרומה לאיכות השירות, כולל במקרים שבהם המטרה היא מחיקתו של רישום מגביל.

    השאירו פרטים

    ונחזור אליכם בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן